Nou web de consulta del DTCA

20 juliol 2020

Hem actualitzat el web que permet la consulta del Diccionari de Textos Catalans Antics. El nou web és més ràpid en la cerca de resultats, més simple en el seu funcionament i més fàcil d'interpretar per part de l'usuari. En aquests moments, el DTCA permet la consulta de 25 obres lematitzades, amb un total de 18.149 lemes, 66.895 formes i 2.070.393 concordances. En fer la consulta d'un lema o d'una forma, l'usuari pot demanar la informació a partir d'un mot (sabata o çabata, per exemple) o del truncament d'un mot (saba**bat**bata) i pot restringir la cerca segons el codi gramatical i/o el codi morfològic (per exemple, tots els mots amb codi gramatical v - verb, que acabin en *ure; o tots els a – adjectiu amb fs – femení singular). També pot demanar la informació a partir del camp de codi gramatical (per exemple, tots els lemes amb codi gramatical av - adverbi) i/o de codi morfològic. El DTCA és un projecte compartit de la Universitat de Barcelona i la Fundació Carulla i es desenvolupa al Centre de Documentació Ramon Llull.