Anna Alberni, Medalla Narcís Monturiol al mèrit científic

25 abril 2024

La professora Anna Alberni Jordà, membre del Centre de Documentació Ramon Llull, ha estat reconeguda amb la Medalla Narcís Monturiol al mèrit científic. El Govern de la Generalitat de Catalunya ha atorgat aquests guardons, instituïts l’any 1982, a un total de deu investigadors del sistema català de coneixement per la seva contribució al desenvolupament de la ciència i la tecnologia.

Anna Alberni és doctora en Filologia Catalana per la Universitat de Barcelona (UB). Des del curs 2009-2010, és professora d’investigació ICREA i associada al Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la Facultat de Filologia i Comunicació de la UB. La seva recerca se centra en l’edició i l’estudi de la poesia catalana medieval dels segles XIV-XV, amb una atenció especial als aspectes formals i lingüístics de la transmissió i la recepció de la lírica romànica a l’edat mitjana. Actualment dirigeix el projecte MiMus finançat per l'European Research Council. L'enhorabona més cordial a la nostra companya!